torsdag 30 maj 2013

Angel Feather Icing

Angel Feather Icing, det var så grymt gott! Första gången jag testade på detta, men absolut inte den sista. Jag tycker det här är ett perfekt recept på en frosting som inte innehåller philadelphiaost. Många frostingar innehåller ju det och det är inte alltid man har det hemma. Fast det kanske låter krångligt med Angel Feather Icing så är det en sådan frosting som har ingredienser som de flesta alltid har hemma. Det är ju toppen!
Superenkel att laga är den också, men det tar ca 10 min att vispa den tillräckligt fluffig. Det tycker jag nog är värt besväret :) Och som sagt var den supergod, precis som maräng, och jag älskar maräng! 
Receptet kommer från Passion 4 Baking.




















Angel Feather Icing:

2 äggvitor
170 g strösocker
1 dl glykos eller glykossirap
2 msk vatten
1 tsk citronsaft
1 tsk vaniljextrakt (jag hoppade över det)
ev. pastafärg

Lägg alla ingredienser (förutom vaniljen) i en glasskål eller bunke. Jag använde min Kitchen Aid-skål, det är en rostfri skål och gick utmärkt att använda. Lägg skålen över vattenbad och vispa med elvisp tills den blir vit och fluffig. Det här tar ca 7 min. När frostingen är fluffig, ta bort skålen från vattenbadet och rör ner vaniljen och ev. pastafärgen. Vispa i några minuter till, ca 3 min. Nu är den klar!




































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar