lördag 1 juni 2013

Minicupcakes med Angel Feather Icing

Nu har jag fått sommarlov och gått ut grundskolan!! Är så glad :) Jag ska också sommarjobba i år, på ett café/matställe, ska bli kul och intressant.




















För några dagar sen hade vi knytkalas för sista gången i skolan och då tänkte jag att jag skulle ta och baka något till det. Man säger ju aldrig nej till att baka om man får chansen, eller hur!
Eftersom jag inte hade philadelphiaost eller grädde hemma till någon vanlig frosting bestämde jag mig för att testa på en ny frosting, Angel Feather Icing. Jag har redan skrivit receptet på den, klicka HÄR. Den blev i alla fall mycket god.
Jag valde att göra det ganska lätt och inte krångla till det så mycket, så jag gjorde helt vanliga cupcakes och smaksatte smeten med blodgrapeskal. Hade inte hemma varken lime, citron eller apelsin. Blodgrape gick bra det med, det smakade ändå som man skulle använt citronskal.




















Jag blev riktigt nöjd med mina cupcakes och frostingen var lätt att spritsa snyggt. Något lärde jag mig ändå "på vägen", låt inte dina färdiga cupcakes med Angel Feather Icing stå i skåpet i skolan i tre timmar före de ska ätas. Frostingen smälte tyvärr och kvar var bara... ja, smält frosting. De tyckte ändå om dem, fast de inte var så hemskt vackra längre. Så kan det gå.



















Minicupcakes med Angel Feather Icing:
ca 12 st små cupcakes (samma recept som här)

Cupcakes:
1 1/2 ägg
ca 1 dl strösocker
50 g smör
1/2 dl mjölk
1 3/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
skal av 1/2 citron/apelsin/grape/lime

Angel Feather Icing (recept här)

Sätt ugnen på 175°c. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Smält smöret och häll i mjölken. Rör ner smöret i äggvispet. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i smeten. Rör om till en slät smet. Placera ut muffinsformar i en muffinsplåt och häll i smeten, 3/4 av formen. Grädda i mitten av ugnen, ca 12 min. Låt svalna.




















Gör frostingen enligt recept och spritsa på dina cupcakes. Dekorera. Jag dekorerade mina med sockerpärlor och några blommor gjorda av sockermassa.

























//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar