söndag 17 mars 2013

Lakritsprodukter

Vann lakritsprodukter för ett tag sedan från bloggen Kalasmums som hade en tävling i samarbete med Lakritsfabriken.
Jag älskar lakrits och visst är det gott med helt färsk och mjuk lakrits, mums!
Har länge letat efter bl.a lakritspulver, men förgäves. Nu har jag ju vunnit det så är riktigt nöjd, ska testa mycket bakverk och dessert med lakrits i här framöver.
Har ju redan testat chokladbollar med lakrits i, här finns det goda receptet.

Vann alltså lakritspulver, salt lakrits, rå lakrits, mini lakritsrötter och lakritssirap.


















Lakritspulver - Kan användas i t.ex desserter, bakverk, småkakor, fyllningar, frosting.

Rå lakrits - Är gott att äta som sådan (fast ganska starkt) eller strö över någon dessert.

Lakritssirap - Använd t.ex över glass (kan bli en hit tror jag), i chokladsås kan det vara riktigt gott eller i bakning.

Lakritsrot - Kan tydligen ätas som bara godis (fast jag inte tycker det är så gott) eller som smaksättning i bakning/matlagning.



















Har ni några goda tips vad man kan använda lakrits till?


















//Matilda

2 kommentarer:

  1. Lakrits är så gott i bakning. Här kommer några tips från oss:

    http://bloggen.fi/livsnjutarnasgourmetkok/category/lakrits-2/

    Vi var på Lakrits- och chokladfestivalen i Göteborg nu under helgen, massa gottigheter att smaka på! :)

    SvaraRadera
  2. Åå, dit skulle jag också vilja fara!
    Era lakritsgrottor lät riktigt spännande, ska jag testa :)

    SvaraRadera