måndag 30 december 2013

Nyårsdessert 2013 - förberedelse

Imorgon är det ju nyår och därför måste jag börja förbereda morgondagens dessert redan idag. Saker som måste hinna stelna osv.

I mitt huvud har jag en bild på en snygg dessert, lite "konditorsnygg", ni vet. En aning minimalistisk med olika smaker och texturer. Jag hoppas verkligen den kommer bli så som jag skissat den i mitt huvud :) Förstås brukar det alltid bli lite lite annorlunda än i tanken men försöka måste man ju.

Det jag tänkt ska hamna på tallriken är apelsinpannacotta, små apelsingelékuber, hallonsorbet (hemgjord), lakritskrisp/smulor och så choklad som hamnar i botten som "streck" på tallriken.
Kanske lite svårt att se det här framför sig nu, men på nyårsdagen - den 1 januari, ska ni få se hur den blev. Hoppas bara allt som ska stelna också stelnar!

Här nedanför ser ni apelsinpannacotta och apelsingelé som jag gjort och som nu ska stelna övernatten. Är lite orolig för om gelén ska stelna - håller tummarna!




































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar