onsdag 26 december 2012

Tips på nyårsdesserter

Snart är det nyår, bara 5 dagar kvar, och så har vi igen ett nytt år... Tiden går snabbt nuförtiden. Snart slutar jag nian, sedan bär det av till kocklinje i yrkesskola, men ska ändå bli lite kul att göra något nytt! :)

Men nu till nyår. På nyår är det ju gott att ha dessert efter middagen, vare sig man firar ensam eller med ett stort gäng. Tänkte att jag tipsar om några goda desserter som jag tycker passar bra så här års. 

Härlig rinnande, chokladig och kladdig. Verkligen en dessert i min smak! Servera gärna med vaniljglass eller grädde och lite bär eller frukter. 


















Det är alltid gott med glass! Fast det skulle vara vinter och snö ute. Och det här är en EXTRA god glass eftersom den innehåller den helt underbara kolakrämen Dulce de leche. 


















En av de enklaste desserterna jag vet och det behövs endast tre ingredienser. Och så god! Här kan man variera med chokladen. Använd mörk-, mjölk-, eller vit choklad eller kanske någon god smaksatt choklad?


















Tiramisù gjorde jag förra nyåret. Det är en ganska enkel dessert det här med, men tar lite längre tid att göra bara. 


















En underbar dessert som smakar lite som Marabou apelsinkrokant. Mjuk, len pannacotta med mjölkchoklad och en härlig apelsinsmak som passar perfekt till chokladen! Testa detta :)

//Matilda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar