söndag 10 juli 2011

Smoothie

Idag for jag igen till blåbärsskogen och plockade lite blåbär. Jag plockade med några smultron. Först tänkte jag äta blåbären med socker och mjölk (vilket är väldigt gott och somrigt enligt mig!) men bestämde mig sen för att laga en smoothie med bären. Och smoothien blev supergod, ganska nyttig säkert (med blåbären och havrekli) och fick en fin lila/rosa färg! Den rekommenderas verkligen! :)
SMOOTHIE med blåbär och smultron 
1 pers.

1 rågad dl blåbär och lite smultron (det går säkert lika bra med t.ex. jordgubbar eller hallon, en drottningssmoothie!)
ca 1 dl naturell yoghurt (t.ex turkisk eller grekisk yoghurt)
några tsk strösocker
ca 2-3 msk havrekli

Häll alla ingredienser i ett glas eller i en skål. Mixa tills smoothien blir helt slät. Häll upp i ett glas och njut! :)















//Matilda

4 kommentarer: