söndag 18 september 2016

Bakningsmässa i Umeå

Igår spenderade jag hela dagen i Umeå, då jag och flera andra lärare och studeranden från bagar- och konditorlinjen skulle besöka Norrlands bagerimässa som hölls i Umeå.

Att gå på mässor är otroligt kul och inspirerande tycker jag. I våras var jag på en stor Gastro-mässa i Helsingfors då jag studerade till kock och nu hade jag alltså chansen att få gå på min första bagerimässa. Så glad att man får chansen att gå på sådant och att skolan tar sig tid att anordna det!
Mässan var inte den största, men det fanns ändå en hel del att se och självklart en massa goda smakprov. God glass, fina praliner och bröd och vackra choklad- och sockerskulpturer gjorda av några från konditorlandslaget som var på plats på mässan på lördagen. Man blir helt mållös när man ser skulpturer som dessa, de är så otroligt begåvade!

Glass i smakerna hallon och piña colada.






















Förutom mycket smakprov, delades det ut en hög med receptbroschyrer och tidningar, så nu har jag läsning i flera dagar framöver.

//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar