tisdag 4 juni 2013

Din matkasse




















Den här, 144 sidors tjocka, boken köpte jag idag efter att jag gått och velat ha den en längre tid.
Jag älskar så att köpa nya kokböcker och jag tycker att man aldrig kan få för många! Har redan en hel del.

Din matkasse är en kokbok som är perfekt när man har lite idétorka gällande vardagsmaten. Man kanske gör samma maträtter hela tiden och alla är lite trötta på dom. Då är den här boken helt perfekt.
Boken är skriven utav Emma Hamberg och Anette Rosvall som också t.ex har skrivit boken Kärleksmums, lika underbar den.




















I boken finns det spännande maträtter som alla låter så goda och det finns 16 olika matkassar. Efter varje matkasse finns det en lista med alla ingredienser som behövs från butiken till den veckan. Antingen kan man välja att man gör en hel vecka som de satt ihop eller så kan man ju plocka ut fem olika recept från olika matkassar och göra sin egna matkasse.






































Redan idag testade jag ett recept från boken. Det blev en supergod pasta som heter "Nyförälskad pasta" och som var riktigt lättlagad! Det var pasta, senapskräm, rödlök, tomat, knaperstekt bacon och hackad persilja. MUMS! Det måste jag absolut laga någon till gång.




















Så jag rekommenderar verkligen den här fina boken. Din matkasse - Recept, inköpslistor, middagsmys.



















//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar